26 januari 2011

a bird, or how to make a stamp

if you like to know how to make your own stamp,
i made you a step-by-step hand-carved stamp tutorial!
what you need is a simple eraser, a pencil, some lino-cutters, a sharp knife and stamping ink.
you can read and see below:


make a sketch 












now place the sketch image down on the eraser and rub over it with a pencil.
so now you have a reflected image of your original sketch

cut al the material away except everything you want on the final stamp


when you think you're finished, stamp to try out and cut away  all the tiny bits you don't want

finished!

18 opmerkingen:

  1. Fijne tutorial! En, wat een leuke site! Groet MondaysMilk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leukerd weer! Mooi setje gereedschap, zitten volgens mij ook wel wat oudjes bij? Mijn handen gaan direct jeuken, maar ik heb al andere dingen op de planning staan, helaas!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die linocutters staan al drie maanden op mijn definitieve wishlist, maar ik kan mij er maar niet toe bewegen om op zoek te gaan naar hen. De winkels waarvan ik vermoed dat ze ze hebben liggen altijd uit mijn richting. Volgende week eens werk van maken! :)

    Leuke blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. fun tutorial! saw this through flickr! you use really old school tools, which is awesome! How do you keep them sharp?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. until now i've never sharpened them... :^)
    some of the tools belonged to my great-grandfather.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. You're a star, Gertie - thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuke site! Vooral het verrassingseffect, wat heb je vandaag voor ons gemaakt.
    Bedankt voor de stap voor stap uitleg, nu op zoek naar de juiste spullen om aan de slag te kunnen.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk! Via Flow je blog gevonden. Ben zelf ook gek op stempeltjes en stempels maken, maar kan nog heel veel leren!
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah, hier kan ik al een heel eind mee komen! Tnx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat fijn een tutorial, yess that's the way to do it ! :D dank je wel voor je uitleg!
    Ik ga het zeker eens uitproberen voor mijn eigen 365 dagen project ( 365dagencreatief.blogspot.com) dat ik pas gestart ben.
    Mmm eerst maar eens op rommelmarkten snuffelen of aan mijn vader vragen voor de tools.
    Jammer dat ik je pas zo laat heb gevonden, maar je bent zekers een inspiratie en kom zeer zeker hier nog regelmatig even snuffelen voor ideeën.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben eindelijk een aantal weken geleden aan het stempel maken geslagen.
      Vooral door lieve blogvriendin MiM die volgens mij zelfs bij jou een workshop heeft gedaan aangemoedigd tot het maken van mijn eigen stempels (heb een workshop bij haar mogen volgen ;), nou ja was eigenlijk meer een 1 op 1 sessie hihi).
      Warme creatieve groetjes van Susan

      Verwijderen
  11. super, dank je wel!! groetjes van Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. This is so interesting!
    I have been wanting to try this

    Thank You so much


    Greetings from Chicago

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super handig! Dankjewel voor de tutorial. Maak je de stempels ook proper met een bepaald product?
    Groejtes uit België.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb ook een stempel gemaakt,
    en heb nu al last van "stempelkoorts'' :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Really nice tutorial! Love the bird too :-)

    BeantwoordenVerwijderen